maandag 4 maart 2019

Mooi Mallorca


Aan “Mallorca” als vakantiebestemming waren voor mij -tot vorige week- woorden verbonden als: strand-bier-feesten-nachtleven. En liefhebbers daarvan kunnen inderdaad op Mallorca aan hun trekken komen. Maar wat ik niet wist van dit prachtige Spaanse eiland is:

-     - dat het qua oppervlakte groter is dan Friesland.
-      -dat het bergen heeft die zo mooi zijn dat Unesco ze tot werelderfgoed heeft verklaard.
-      -dat de lucht en zee er echt zo blauw zijn als op al die ansichtkaarten.
-      -dat de hoofdstad Palma (twee keer de stad Groningen) al in 120 voor Christus gesticht werd.
-      -dat die stad qua sfeer en historie niet onderdoet voor Lissabon.
-      -dat de sinaasappels er echt oranje en groot en dik in de tuintjes van mensen hangen.
-      -dat de goudsbloemen en Spaanse margrieten er in februari  in volle bloei staan.

    Kortom: Bernard en ik hebben genoten. We reden rond in een Fiatje en ik bleef maar foto’s maken met mijn Samsung. Hij hield er zijn hoofd gelukkig goed bij, anders waren er ongelukken gekomen, want ik bleef maar roepen:”Wa-mooi!” En maar foto’s maken. “Uw bestand is bijna vol", las ik. Mijn telefoon kon al dit moois niet aan.

    De Schepper van hemel en aarde, God van de bijbel, houdt van mooi: als ik het al niet geloofde dan weet ik het nu zeer zeker.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten