maandag 28 december 2020

Altijd feest

 

“Dat is het lekkere van Albert Heijn!” Met deze deun in mijn hoofd stond ik vanmorgen op. En wat je ook van Albert Heijn mag vinden: de marketing is briljant. Want wie wordt er nu niet blij van een vrouw die al flirtend en dansend met haar geliefde staat te koken? Bij de Boni geven ze minder geld uit aan marketing en voldoen ze met “Smakelijke Feestdagen!” op de folder. Hun ‘smakelijke toetjes’, ‘smakelijk ontbijt’ en ‘smakelijke en voordelige kaasjes’ moeten mensen lokken. Vanaf 1 januari zal Albert Heijn ook weer gaan lokken met ‘Voordeel en Bonus’. Het kan nu eenmaal niet altijd feest zijn…

“Voor de blijmoedige is het altijd feest” staat ergens in de dikke Folder van God, het Boek waarmee hij mensen naar zich toe probeert te lokken. God heeft een marketingstrategie die Albert Heijn en Boni overtreft, want zeg nu zelf: ‘altijd feest!’, zou dat niet fijn zijn? Als middelbare scholier waren voor mij de eerste twee weken in januari op school vaak een zwart gat na die stralende feestdagen. Met een soort heimwee zat ik dan in de schoolbanken. Totdat ik in de derde klas verliefd werd. Toen kon ik niet wachten totdat de Kerstvakantie om was en ik ‘hem’ weer kon zien op school. Ik was te bleu om het uit te spreken en heb dus nooit geweten of de liefde wederzijds was. Na een jaar deed hij eindexamen en ik had nog een paar jaar te gaan. Eén ding heb ik toen geleerd: voor een verliefde is het altijd feest!

Op wie ben jij verliefd? Op je man, je vrouw, je zoon, je dochter? Op Jezus? Bij die laatste is het wederzijds! Dat is de boodschap van Kerst die in je hoofd mag doorklinken. “Want alzo lief had God de wereld…”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten